tiistai 2. elokuuta 2011

Käärmeitä ja sisiliskoja


Kesämökillä on minulla pieni muovikatteinen kasvihuone jossa viljelen tomaattia ja kurkkua.
Tämä pikkuinen sisilisko toivottaa minut toisinaan tervetulleeksi kastelemaan. Olen siitä iloinen koska se huolehtii tunnontarkasti kaikista toukista ja tuhohyönteisistä.


Vähän kauempana nurmikolla etsii vähän isompi sisiliskomamma  uutta pesäpaikkaa munilleen.


Portaan vieressä on pieni varoitus vieraille.


Se on vaihtanut nahkansa ja ottaa aurinkoa.


Ikkunan alta lähtee vielä suurempi kyy ja löytää nopeasti piilopaikan.
Tietenkin käärmeet ovat vähän pelottavia, mutta ne pitävät metsämyyrät loitolla parhaiten ja minä en niitä vainoa.

4 kommenttia:

Eko kirjoitti...

Mukavia matelijoita. Ei ne 'Sisit' taida matelijoita olla.
Vikkeliä menijöitä meilläkin.
Nuita käärmeitä meillä puuttuu. Saisi olla. Myyrä-komppaniat hallitsevat metsiä ja muita mantuja.
Myyrät tuhosivat tuossa aivan lähimailla 12 hehtaarin männyn istutukset.

Anonyymi kirjoitti...

Hienoja kuvia.

Sulo Heinola kirjoitti...

"Sisit" on kuin pieniä krokotiilejä. Mukava on niiden touhuja seurailla.
Anonyymille kiitos kommentista.
Olen ottanut joka kesä uusia kuvia käärmeistä ja sisiliskoista.
Onneksi niitä edelleen on runsaasti.

ritvaliisa kirjoitti...

Oletpa saanut hyviä kuvia napattua, minä en ole edes nähnyt noita sisejä, enkä käärmeitä. Tulee oikein hyviä luomukurkkuja, kun Luoja pitää huolen tuholaisistakin.