Tässä Lielahden pysäytetty tehdas sellaisena kuin se näkyy uittotunnelin suuaukolta.
Uittotunneli rakennettiin muistaakseni 1960-luvulla, juuri samaan aikaan kuin tukkien uitto kuljetusmuotona loppui. Myöskään uittotunneli ei sitten koskaan tullut käyttöön.
Uittotunneli rakennettiin muistaakseni 1960-luvulla, juuri samaan aikaan kuin tukkien uitto kuljetusmuotona loppui. Myöskään uittotunneli ei sitten koskaan tullut käyttöön.
Uittotunneli oli kehystetty monenkertaisin aitauksin. Se ei ole tarkoitettu asiattomille kuten minä. Taustalla on lähellä pieni telakka.
On puhuttu, että uittotunneli pitäisi ottaa käyttöön veneiden siirtoon. Minun mielestäni tunneli ei tarvitse itse paljoakaan, kun se olisi valmis pyörätie, mutta Näsijärven sivuun tunnelista Santalahteen päin olisi tehtävä noin kilometri pyörätietä. Pienellä rahalla siitä tulisi oikea liikunnallinen herkku, sillä pyöräily-yhteydet paranisi moneen suuntaan.
4 kommenttia:
On siinä herroilla oikein välähtänyt, tehdään uittotunneli, kun uitot ovat loppumassa! Huh huh! Nokialaisena ole tätä tunnelijuttua myös mielenkiinnolla seurannut!
Kyllä siitä tulisi vaikka ihan hyvä patikkapolku, joka kivasti ohittaisi harjun nousut ja liikenteen haitat. Aitaukset pois vaan ja valvontakamerat täytyisi olla.
Valvontakameroita nyt ei tarvittaisi lisää enää mihinkään. Asut suomessa ja tampereella. Mitä oikein pelkäät?
Mitä pelkäät ? Esim mun kaveri tapettiin tossa Annalan lähellä. Tervetuloa vaan tollasseeseen maanrakoon. Mitäkamerat sitten auttaa...? Ei ne ainakaan suojaa miltään.
Lähetä kommentti