lauantai 6. kesäkuuta 2015

Talviruokintaa kesällä


Olisikohan tässäkin asiassa vaikuttanut kysynnän ja tarjonnan laki?
Minulla oli koko talven samat linnunruoat tarjolla, mutta ainoastaan harakat ymmärsivät enimmäkseen poiketa aterialla.
Nyt keväällä tilanne on muuttunut.  Tulee monia lajeja  ja niillä kestää talipallot tai makkara vain  kaksi päivää kerralla.
Olen aina laittanut uutta tilalle ja syöjiä on riittänyt.
Kyllä on pihassa vipinää!


Tämän olen tunnistanut kuusitiaiseksi.
Mukava katsoa kun se värisyttää tyytyväisenä pyrstöään.


Tällä pikkuvarpusella on samassa omenapuussa olevassa pöntössä pesä.
Pian tulee poikaset ja alkaa innokas ruokinta.


Sinitiainen oli taannoin aika harvinainen laji, mutta nyt ruokinnan lisäännyttyä se on vallannut tärkeän sijan.
Se on siis hyvin sopeutunut kulttuuriin.


Tässä nämä vikkelät vipeltäjät ovat pysähtyneet hetkeksi valokuvaan!


Omenapuun juurelle tippuu kaikenlaista.
  Usein siellä on vieraillut myös tämä peipponen.


Minulle nämä pienet vipeltäjät ovat tarjonneet monia mukavia hetkiä kun olen seuraillut niiden touhuja.
Pian kesä lämpiää.
Silloin otan talipallot piiloon ja yritän pakottaa ystäväni etsimään ruokaa luonnosta itse!





Ei kommentteja: